کاربردهای واش بتن در نماسازی

کاربرد واش بتن در نما
واش بتن آنتیک سالار مناسب ترین گزینه برای نصب در نما

 

 

نصب هر محصولی چه در نما و چه در کف قوانین و مقررات مخصوص به خود را دارد و قطعاً واش بتن نیز از این قوانین مستثنا نیست . واش بتون هم برای نصب در نما دستورالعمل‌هایی دارد که در صورتی که به آن درست و دقیق توجه شود نمایی بی‌نظیر از محصولی منحصر به فرد خواهیم داشت.  این اصلاً بدین معنا نیست که نصب باش بتن در نما کاری نشدنی یا خارق العاده باشد بلکه تنها یادآوری این نکته است که برای نصب در نما باید نکات ریزی رعایت شود.

نصب واش بتن در نما و ویژگی های متریال مناسب برای نماسازی

یکی از مهمترین کاربردهای واش بتن  در نماسازی است . به دلیل شباهت های واش بتن آنتیک سالار با سنگ طبیعی، نصب واش بتن در نما شبیه نصب هرگونه سنگ طبیعی است با این تفاوت که نمای اجرا شده به دلیل نداشتن رگه و بازی رنگ در تایل‌ها یکدست و یکپارچه انجام خواهد شد و نمایی زیبا را به ما تحویل خواهد داد.

ابتدا پیش از ارائه  کاربرد واش بتن در نما به ویژگی های یک سنگ خوب برای استفاده در نما و توضیح هر یک از آن ها اشاره خواهیم کرد :

- سنگ باید با شرایط آب و هوایی سازگار باشد . ( واش بتن های آنتیک سالار به دلیل ویژگی های فنی و فیزیکی خود با هر گونه آب و هوایی سازگاری دارد . از شمالی ترین نقطه در دنیا ( مسکو) تا نقاط نزدیک به خط استوا (استرالیا) از محصولات مجتمع کارخانجات سنگ سالار استفاده می نمایند. در جای جای کشور عزیزمان نیز واش بتن آنتیک سالار در مکان های مختلف و  شرایط گوناگون جوی استفاده شده است.)

- یکی از مشخصه های محصولی که در نمای استفاده می شود اعم از سنگ ، آجر و ... ثبات رنگ است . (یکی از بارز ترین مشخصات فنی واش بتن های آنتیک سالار استفاده از متریال صد در صد طبیعی می باشد که سبب شده تا پیگمنت های آن تغییر رنگ نداشته باشند و در برابر اشعه خورشید واکنش نشان ندهند.)

- قابلیت ابزار پذیری و ساب پذیری در محصولی که برای نما استفاده می شود از واجبات است . ( واش بتن های آنتیک سالار قابلیت ابزار پذیری دارند و برای همین می توان لبه های تایل ها را برای استفاده در نمای یا پله ابزار زد . توانایی ساب پذیری نیز از مشخصات محصولات مجتمع سالار است که سبب می شود ضخامت تایل ها را ساب زد ، در واش بتن ها به جای استفاده از ساب معمولی از فرچه ساب های مخصوص استفاده می کنند.)

- چسبندگی سنگ نما با ملات سیمان باید خوب باشد . ( با توجه به این که محصولات تولیدی مجتمع کارخانجات سالار از مواد طبیعی تولید شده اند و پایه اصلی آن سیمان است در گیری مناسبی با سیمان ایجاد می کند و این خود یکی از دلایل نصب آسان آن می باشد .)

- برخورداری از مقاومت فشاری و مقاومت خمشی بالا : (اگر به بررسی جدول مقاومت های واش بتن آنتیک سالار بپردازیم به راحتی در میابیم که یکی از مناسب ترین گزینه ها برای استفاده در نما واش بتن ها هستند . چون مقاومت فشاری و مقاومت خمشی بالایی دارند .)

- جذب آب مناسب : ( واش بتن های آنتیک سالار به پایین بودن میزان جذب آب شهره هستند . اما در عین حال که میزان جذب آب سطحی این محصولات نزدیک به صفر هستند اما جذب آب از پشت تایل ها حدود 3 درصد می باشد که خود سبب شده تا به راحتی با ملات سیمان چسبندگی لازم را داشته باشد.)

- تنوع در طرح و رنگ : ( تنوع محصولات مجتمع کارخانجات سالار در طرح ، رنگ و ابعاد یکی از مهم ترین مزیت های این محصولات است . این برتری سبب شده درپروژه های مختلف مسکونی ، اداری ، تجاری و ... و در موقعیت های جغرافیایی گوناگون  و همچنین با سلایق متفاوت جایگاه خود را داشته باشد .)

- مقاومت در برابر آتش سوزی : ( با توجه به این که واش بتن های آنتیک سالار از مواد صد در صد طبیعی تولید شده اند و هیچ گونه مواد شیمیایی در آن به کار نرفته است ، قابل اشتعال نیستند و نمی سوزند .)

- نصب آسان : ( نصب واش بتن  آنتیک سالار در نما بسیار آسان است و دقیقا منطبق بر نصب سنگ در نمای ساختمان است. اگر نصاب در اجرای پروژه های سنگ تبحر داشته باشد ، به راحتی می تواند واش بتن آنتیک سالار را در نما اجرا نماید و با توجه به کالیبره بودن محصولات در پایان یک نمای زیبا و یک پارچه ارائه نماید. )

 

 مراحل نصب واش بتن آنتیک سالار در نما به شرح زیر است : 

اگر قصد داریم نما را با پیچ و مهره نصب کنیم اصطلاحاً به روش اسکوپ نصب نمائیم .دقیقاً مانند سنگ طبیعی عمل می‌کنیم البته کالیبره بودن محصولات مجتمع سنگ سالار به ما کمک می‌کند تا سرعت نصب بالاتری داشته باشیم .

دیگر نیازی به برش زدن تایل‌ها هنگام نصب و یکسان سازی آنها با هم نیست و صد البته که دغدغه بندکشی نامنظم نیز نخواهیم داشت .

 و چنانچه برنامه نصب با لقمه را در دست داشته باشیم باز هم دقیقاً مانند سنگ طبیعی عمل می‌کنیم . به این صورت که ابتدا تکه هایی از سنگ را به پشت واش بتن  با چسب سنگ می چسبانیم و اجازه می دهیم تا کاملا خشک شود . در این زمان هنگام نصب و ملات ریزی این سنگ با ملات بیشتر درگیر می شود و مقاومت بالایی ایجاد می کند .  

 

 

کاربرد واش بتون در نما
نمای خود را با واش بتن آنتیک سالار زیباتر کنید