شرکت سازان سنگ سالار تنها واحد تولیدی سنگ صنعتی در خاورمیانه می باشد.این محصول بدین جهت منحصر به فرد است که تحت لیسانس کمپانی Breton در ایتالیا تولید می شود. سنگ صنعتی سالار به صورت استاندارد بارنگ ثابت و یکنواخت و با قابلیت حق انتخاب بافت و رنگ تولید می گردد. ترکیبات سنگ صنعتی سالار شامل: 85 درصد سنگ دانه بندی و الباقی سیمان و پیگمنت های رنگی ( رنگدانه های طبیعی) می باشد که در خلاء مطلق وکیوم می گردد. استفاده از محیط خلاء در تولید قطعات بتنی، محصولی قابل رقابت با انواع سنگ گرانیت طبیعی را به وجود می آورد؛
سپس تایل ها به مدت 24 ساعت در 80 درجه سانتیگراد در اتاق بخار قرار می گیرد تا کیورینگ سیمان بصورت کامل انجام پذیرد. در مرحله پایانی و پس از اتاق بخار، تایلها، 19 مرحله ساب خورده و جهت ارسال به پروژه های ملی - عمرانی و همچنین پروژه های خارج از کشور بسته بندی می گردد.


سنگ صنعتی سالار

از اواخر دهه 70 میلادی، در کشور آمریکا سنگ هایی تولید گردید با نام سنگ مصنوعی ، که این سنگ ها با استفاده از مواد شیمیائی ( آکریلیک ها و پلیمر ها و رزین ها ) ساخته می شدند.
در سال های دهه 90 میلادی، شرکت برتون ایتالیا، با استفاده از فن آوری تولید در خلاء و استفاده از رزین های مخصوص ، موفق به تولید سنگ مصنوعی رزینی با نام  برتون استون (bereton ston) گردید، که در حال حاضر بازار بین المللی به ارزش حدود 3 میلیارد دلار دارد.
موارد استفاده این محصول : کانتر آشپزخانه ، سرویس بهداشتی و تزئینات داخلی ساختمان و..می باشد. از دلایلی که این محصول را برای استفاده در کف و نما غیر قابل استفاده می کند، می توان عدم بازیافت ، لغزنده و آتش زا بودن و همچنین مقاوم نبودن در برابر اشعه ماوراء بنفش نور خورشید را نام برد. ضمناً با تدوین قوانین جدید بین المللی در رابطه با حفاظت محیط زیست، کالا هائی که از مواد غیرقابل بازیافت تولید می گردند ، کم کم از چرخه تولید حذف خواهند گردید .
در اواخر دهه 90 میلادی، شرکت برتون Bretonایتالیا ، موفق به تولید سنگ پایه بتن گردید که در دنیا با نام سنگ صنعتی  یا سنگ مهندسی شناخته می شود .
استحکام و مقاومت بالا، تنوع و قیمت مناسب و اجزاء کاملا طبیعی، از خواص منحصر به فرد این تولیدات می باشد .
سنگ صنعتی برتون (Terastone)، غیرقابل اشتعال، مقاوم در برابر UV وبا قابلیت های ساب پذیری و ابزار پذیری ، با خواص فیزیکی کاملاً مشابه سنگ طبیعی می باشد.
این تغییراتی که در پروسه تولید و مواد تشکیل دهنده این محصولات ایجاد شد سبب شد تا به سرعت طرفدارن زیادی را جذب خود نماید.
در سال 1379 ( 2000 م) مجتمع کارخانجات سالار همراه با ورادات دستگاه ها از ایتالیا ، علوم لازم را هم کسب نمود و توانست تولید محصولات خود را تحت لیسانس کمپانی برتون در ایران آغاز نماید.
این مجتمع سنگ های صنعتی خود را در طر ح ها و رنگ های متنوع و ابعاد بینظیر 40×40 ، 40×60 ، 60×60 و 61×121 تولید می نماید . ضمناً می توانید پله هایی از همان طرح کف برای فضای خود در نظر بگیرید که زیبایی خروجی کار را صدچندان می نماید. 

تاریخچه سنگ صنعتی