بتن اکسپوز سالار

برخلاف آن چه بیشتر مرسوم است که بتن برای قسمت های درونی بنا اعم از پی ریزی یا مقاوم سازی استفاده می شد ، امروزه یکی از کاربرد های بتن استفاده آن در ظاهر ساختمان است . در نما ، دیواره های داخلی و حتی کف که به این محصول بتن اکسپوز می گویند که معنای آن بتنی است که نمایش داده می شود . در اصل در این محصول خود بتن را نشان داده اند. بدون انجام مرحله finishing.
مجتمع کارخانجات سالار هم نسل نوینی از محصولات بتن اکسپوز (  New Generation Expose )
   را تولید نمود که در کنار زیبایی ، مقاومت های فشاری و خمشی بالایی دارد .
به دلیل استفاده از پیگمنت های رنگی طبیعی در برابر اشعه های مضر نور خورشید مقاوم است.
این محصولات در ابعاد 41×41 ،41×61 ، 61×61 و 61×121 تولید می گردد.
نصب این محصولات بسیار آسان است و مشابه سنگ طبیعی انجام می گردد ، با این تفاوت که با توجه به کالیبراسیون پیشرفته این محصولات اخلاف ابعاد بین تایل ها وجود ندارد و به سرعت می توان فرآیند نصب را پیش برد.
 

بتن اکسپوز چیست؟


معمولا این نوع از بتن به صورت قطعات آماده قابل استفاده هستند ، تایل (محصولاتی که در کف استفاده می شوند  )یا پنل (محصولاتی که بیشتر در دیوارها و سقف ها استفاده می گردند).اما این احتمال هم وجود دارد که به صورت درجا اجرا شوند که البته معایب خاص خود را هم دارد.

تفاوت های قطعات آماده با انواع درجا

اولین و مهمترین تفاوت آن ها به مقاومت شان باز می گردد . قطعاً قطعاتی که مانند آنچه در مجتمع کارخانجات سالار با دستگاه های مجهز و تکنولوژی برتر کمپانی Breton  ایتالیا تولید می شوند ، مراحل ویبره، پرس و وکیوم را طی می کنند ،  قابل مقایسه با بتن هایی که در محل پروژه در لحظه مخلوط می شوند و برای اجرا آماده می گردند ، نخواهد بود.

کاربرد بتن اکسپوز

این محصولات عموماً در نازک کاری ساختمان ها کاربرد دارند :
نماهای بیرونی و دیوارهای داخل
کف سازی در فضاهای بیرونی ، داخلی و پشت بام
 

 ​​​​​​​نسل جدید بتن اکسپوز سالار

بتن اکسپوز دانه بندی ، نسل جدید بتن اکسپوز در دنیاست که ما برای اولین بار در مجتمع کارخانجات سنگ سالار در ایران تولید کرده ایم.
در دنیا دو روش برای تولید بتن اکسپوز سنگدانه وجود دارد ؛ یکی اضافه کردن و فشردن سنگ دانه بندی تزئینی به سطح رویی بتن در مسیر تولید ، دوم سنگ دانه بندی با سایر مواد اولیه بتن مخلوط می شود و درون قالب ها ریخته می شود ، سپس شسته شدن سطح تایل ها برای در معرض دید قرار گرفتن سنگ های دانه بندی.  که برای مصارف تجاری ، صنعتی و در کل مسیرهایی که تردد خواهند داشت و همچنین در نمای ساختمان ها ، روش دوم مورد تائید است . مجتمع کارخانجات سالار توانست نسل جدید بتن اکسپوز را با روش های مدرن پیشنهاد شده توسط کمپانی های برتر دنیا تولید نماید. 
در این محصولات به دلیل داشتن سنگ های دانه بندی مخلوط شده با مواد اولیه، تایل بتنی برجستگی های متناسبی دارد که همراه با درگیر شدن سنگ ها در داخل آن ، زیبایی سطح برجسته را به ما می بخشد.
مجتمع کارخانجات سالار با تولید روزانه 8000 مترمربع توانسته نقش بزرگی در بازار مصرف را ایفا نماید و در پروژه های داخلی و خارجی جایگاه ویژه ای داشته باشد. تنوع در رنگ و ابعاد بتن اکسپوز های تولیدی مجتمع کارخانجات سالار به خریدار این اجازه را می دهد که متناسب با فضا ، کف یا نما ، ابعاد فضای مورد نظر ، سلیقه و رنگ بندی طرح ، رنگ و کد مورد نظر خود را انتخاب نماید.
 
نسل جدید بتن اکسپوز سالار به دلیل وجود دانه بندی ، سردی فضای پیرامون خود را حذف می نماید .​​​​​​​​​​​​​​