آنچه باید در محوطه سازی باغ ویلا بدانیم...

 

 

محوطه سازی باغ ویلا

 

امروزه طراحی منظره و محوطه سازی از ارکان بسیار مهم ساخت و ساز است . این موضوع ورای قرار دادن چند گیاه در کنار هم بعد از تعیین مکان قرار گرفتن ساختمان می باشد . مهندسین برجسته در صدد طراحی و بهینه سازی فضاهای باز برای استفاده مفید از آن هستند . چرا که ارزش طبیعت پیرامون خود را بیش از پیش درک می کنیم.محوطه سازی در هر منطقه جغرافیایی چالش های مخصوص به خود را دارد. اما راهی جز پیروزی بر این چالش ها نداریم .

 

محوطه سازی چیست و چرا محوطه سازی باغ ویلا از اهمیت خاصی برخوردار است؟

محوطه سازی در اصطحالات علمی به معنای اصلاح و تقویت بعد طبیعی یک فضای بیرونی مثل حیاط ، پارکینگ ، پیاده رو ، رمپ ، روف گاردن ، باغ ، ویلا ، پارک و سایر فضاهای بیرونی عمومی است تا از نظر بصری و دیداری جذاب تر ، کاربردی تر و پایدارتر گردد.محوطه سازی کمک می کند که فضای بیرونی علاوه بر جذاب تر شدن ، کاربردی تر نیز باشد. به کمک تکنیک های خلاقانه محوطه سازی می توانیم یک فضای معمولی را به فضایی خیره کننده و آرامش بخش تبدیل کنیم که منعکس کننده سلیقه و شخصیت مالک آن باشد. مزایای زیست محیطی این بخش از معماری بر کسی پوشیده نیست.ایجاد آرامش و لذت دیداری از دیگر مزایای محوطه سازی می باشد. بی شک اهمیت طراحی محوطه بیرونی باغ ویلا کمتر از تزئینات داخلی اتاق های آن نیست.

برای محوطه سازی در درجه اول باید سبک زندگی خود را بررسی نمائیم. المان ها ، ابزار و وسایلی که در محوطه استفاده می کنیم باید کاربردی باشند . باغ ویلا به گونه ایست که در کنار ساختمان مسکونی خود ، یک فضای سبز بزرگ خواهیم داشت که گیاهان و درختان گوناگونی را در بر گرفته ، پس ما باید به هماهنگی این دو قسمت توجه ویژه ای داشته باشیم. در انتخاب رنگ ، طراحی و دیزاین محوطه مقابل ویلا و محل قرار گرفتن جای پارک وسایل نقلیه گرفته تا مسیر عبور و تردد از میان درختان باغ ؛ هماهنگی ویژه ای را می طلبند.

 

 

استفاده از واش بتن در محوطه سازی باغ ویلا

 

 

اگر مهندس معمار برای طراحی محوطه باغ ویلای خود در نظر دارید باید نیازها ، خواسته ها و علایق و بودجه خود را با او در میان بگذارید تا بهتر بتواند در رسیدن به این آرمان ها با شما همراهی نماید. پیشنهاد هایی که برای اجرای محوطه در اختیار شما قرار می دهد می شنوید و بهترین آن را انتخاب می کنید؛ این سبب می شود تا محوطه شما دقیقا همان چیزی باشد که در ذهن داشته اید .

در صورتی که به تجربه و تخصص خود متکی هستید ، می توانید خواسته هایتان را با دانش خود تلفیق نمائید و بهترین ها را ایجاد نمائید.

گر بتوانیم باغ ویلای خود را به گونه ای بسازیم که تا چندین سال نیاز به تعمیرات و هزینه های نگهداری گزاف نداشته باشد ، کار بزرگی انجام داده ایم.

علاوه بر آراستن فضایمان با گیاهان زیبا و لطیف برای افزایش رطوبت و تازگی می توانیم برای ایجاد آبنما نیز طراحی داشته باشیم .

اگر فضایی برای استراحت و نشستن در محوطه باز این ویلا در نظر نگیریم ، جدا کم لطفی کرده ایم . با توجه به ابعاد فضایی که داریم یک آلاچیق زیبای آماده و یا سکوهایی از کنده های درختان هر یک لطف و زیبایی خاص خود را دارند.

نور پردازی در محوط این باغ و ویلای آن نیز از واجبات است که نیاز به دقت ، خلاقیت ، ذوق و روحیه زیبایی شناسی و البته تخصص در انجام کار با ابزار نورپردازی می توان زیبایی طبیعت و ساختمان ویلای  ما را چند برابر نماید.

یکی دیگر از اجزای کاربردی در طراحی یک باغ ویلای مجلل مسیر حرکت میان درختان است .

 

محوطه سازی باغ ویلا با عناصر روستایی

اگر قصد دارید باغ ویلایی داشته باشید که با عناصر روستایی تزیین شده اند با ما همراه باشید تا ایده های جالبی را با شما در میان بگذاریم :

اگر می توانید سخاوتمندانه ار فضایتان استفاده کنید ، المان های لوکس را با تم روستایی به راحتی به فضا اضافه نمائید . کاهگل را می توان بعنوان یک تزیین در مراحل اجرایی ، در قسمت هایی به کار برد. 

برای انتخاب کفپوش دستتان باز است می توانید از تایل های بتنی ، سنگ های لاشه ای ، سنگ های قلوه رودخانه ای ، چوب و ... پس باید دقت نمائیم تا مناسب ترین کیفیت را برای موقعیت مکانی خود انتخاب نمائیم تا بهترین بازده را تجربه کنیم.

 

تجربه نشان داده که باید کف پوشی برای محوطه باغ ویلا که عموما رطوبت داشته و در معرض بارش نیز قرار دارد ، انتخاب نمائیم که با این مشخصات همخوانی و هماهنگی داشته باشد. مقاوم در برابر تغییرات اقلیمی و جوی باشد . مقاوم در برابر جذب آب باشد و با نگاهداشتن آب در میان بافتش ، سبب ترک و شکستگی در سرما و گرما نشود. مقاوم در برابر فشار و تردد باشد ؛ با گذر زمان زیبایی اولیه را از دست ندهد . محلی برای رشد گیاهان خورو و علف های هرز و خزه ها نگردد؛ کفپوشی که آب را در خود نگه می دارد این امکان را به گیاهانی چون خزه می دهد تا در اطرافش لانه گزینی نمایند و رشد کنند. مقاوم در برابر نور خورشید و اشعه های مضر آن باشد ؛ در گذر زمان با تابش خورشید تغییر رنگ و بافت در آن ایجاد نشود .

 

 

آنچه باید در محوطه سازی باغ ویلا بدانیم

 

هنگام انتخاب کف پوش به این موارد دقت داشته باشیم ؛ ما به شما واش بتن آنتیک سالار را پیشنهاد می کنیم که هم زمان تمامی این مزایا را دارد .با بررسی مشخصات فنی وسوابق اجرایی این محصولات با خیال آسوده از واش بتن آنتیک سالار در کف و نما استفاده کنید .

 

ما پیچیدگی، دقت و نوآوری را ترکیب می کنیم تا چیزی جادویی ایجاد کنیم که شما آن را دوست داشته باشید