محوطه سازی باغ با کمترین هزینه

هماهنگ کردن هزینه محوطه سازی با بودجه ما اصلا به معنای سکونت در حیاطی کهنه و فرسوده نیست. استفاده از گیاهان مناسب با ویژگی ها و ایده های تزئینی ساکنین در فضای باز می توانند فضای بیرونی شما را بدون این که هزینه های گزاف بر دوش شما اعمال نماید ، مرتب تر ، زیبا تر و دلنشین تر نماید. باغچه های نزدیک دیوار را را با ترکیبی از گل ها یا گیاهانی که به صورت خودرو بر روی دیوار گسترده شوند تزیین نمائید. اطراف حیاط شما یک راه ساده برای منظره سازی است اما نیاز به برنامه ریزی، کارفیزیکی و استفاده از متریالی متناسب با فضای شما دارد. محوطه سازی می تواند بستر مناسبی برای استفاده راحت تر از فضا و حذف علف های هرز از پیرامون حیاط یا باغ فراهم نماید. ازمواد مقرون به صرفه و قابل استفاده مجدد مانند پالت های رایگان و الوار هایی که در دسترس ما هستند برای ساختن بستر ها و مرزهای کاشت خود استفاده کنید.

برای محوطه سازی باغ با کمترین هزینه چه مواردی ضرورت دارد؟

 

محوطه سازی باغ

 

انتخاب درختان برای باغ 

برای آن که یک باغ با محوطه ای زیبا و آرامش بخش داشته باشیم اولویت داشتن یک فضایی مملو از درختان زیباست. حال اگر باغ شما درختکاری شده است یعنی شما قسمت عمده راه را رفته اید . اگر تصمیم داریم در محوطه سازی باغ یک حیاط ماشین رو نیز تعبیه نمائیم باید به مقاومت فشاری و خمشی کفپوش و فضایی که برای تردد ماشین در نظر داریم توجه ویژه ای نمود.

 

پوشش زمینی گیاه

پوشش های زمینی مقرون به صرفه هستند زیرا شما چند نمونه از آن ها را می کارید و خود به خود پخش می شوند بنابراین گیاهان کمتری باید خریداری شوند. بهترین گزینه های پوشش زمینی مانند چمن به آبیاری یا کود دهی زیادی نیاز ندارند . کاهش مقدار چمن کاری با استفاده از کفپوش ها در اطراف درختان و درختچه ها به صرفه جویی در هزینه های نگهداری محوطه کمک می کند.

گیاهان چند ساله مقاوم در برابرباد و طوفان را در نظر بگیرید که به طور طبیعی گسترش می یابند (انگورها از این دسته هستند).

نصب حرفه ای آب نما مانند آبشار در باغ می تواند پر هزینه  باشد.اما پمپ های مدرن و حوضچه ها ارزان ترهستند و نصب آن برای افرادی که مصمم هستند یک آب نما در محوطه خود داشته باشند آسان تر است.این گونه می توانید یک فواره سنگی کوچک بر روی حوض در باغ خود به عنوان نقطه کانونی بسازید.

 

محوطه سازی باغ با کمترین هزینه

 

محلی برای استراحت

برای ساخت محلی که بتوانید آن جا هم استراحت نمائید ، هم از فضای محوطه خود استفاده کنید ، یک فنجان چای بنوشید و آرامش خود را بازیابید ، نیاز به سکویی برای نشستن دارید.

به جای هزینه کردن برای داشتن آلاچیق های لوکس و گران قیمت از سایه سار درختان بیشترین بهره را ببرید . نیمکت خود را در کنار بلند ترین درخت باغ قرار دهید تا سایه بانی بی هزینه در اختیار داشته باشید.

اگر بخواهید از نیمکت های آماده که در بازار هستند استفاده نمائید ، هزینه سنگین تری را باید متقبل شوید . اما می توانید کمی ابتکار عمل به خرج دهید . به نسبت فضایی که در اختیار دارید و امکانی که در دسترس شما هستند می توانید محوطه خود را با تزئینات خاص منحصر به فرد نمائید . به عنوان مثال می توانید از همان تایل هایی که برای کفپوش حیاط از آن استفاده کرده اید ، سکویی را با مقداری ملات بسازید. اگر این سکوها به دیوار تکیه داده می شوند ، نصب ساده تر دارند . با موادی مانند آجر زیر سازی را انجام دهید و سطح رویی را با تایل های مورد نظر خود بپوشانید . هماهنگی کف با سکو ها زیبایی محوطه شما را دو چندان می کند.

یا می توانید از کنده های چوبی برای ایجاد سکو ها استفاده کنید . این به سلیقه ، امکانات و فضای شما باز می گردد.

نور پردازی هم ازآن دسته از نیازهاست که هزینه را به شما تحمیل می نماید . قطعا بدون نور پردازی امکان استفاده از محوطه را نخواهید داشت. تازه بعد از غروب آفتاب که سکوت و آرامش در طبیعت برقرار می شود ، دوست داریم در باغ یا فضای بیرونی ساختمان نشسته و استراحت نمائیم . این مسئله نیاز به نور را دو چندان می نماید . اما می توانیم با مشاوره گرفتن از یک متخصص در این زمینه هزینه ها را بررسی نموده و مناسب ترین آن را انتخاب کنیم.

با مواد اولیه در دسترس می توان یک اجاق کوچک در محوطه درست کرد . این اجاق قطعا با باربیکیو های پیشرفته برابری نمی کند اما هزینه استفاده از باربیکیو را نیز با خود به همراه ندارد.می توان با درست کردن چای زغالی لذت استفاده از آرامش طبیعت باغ را چندین برابر و یا خستگی کار روزانه در فضای باغ خود را از تن به در کرد.

 

 

محوطه سازی باغ با واش بتن

 

 

فرقی نمی کند محوطه شما کدام بخش از فضای باز در اختیارتان است ، حیاط ، باغ ، ویلا، پارکینگ و حتی روف گاردن (بام سبز)؛ یکی از مهمترین بخش ها در محوطه سازی کفپوش آن است . این که چه کفپوشی را برای محوطه سازی انتخاب نمائیم به کاربرد آن، سلیقه و البته بودجه ای که برای این مهم در نظر گرفته ایم باز می گردد. اما اگر کفپوش را مستقیما از تولید کننده خریداری کنید بسیار ارزان تر از خرید از فروشگاه های پخش مصالح گوناگون ساختمانی است . البته هر یک از انواع کف پوش ها لازم است دقیق تر بررسی شود تا با علم به محاسن و معایبش تصمیم نهایی را بگیرید.

برای محوطه خود ارزش قایل شوید . متریالی را استفاده نمائید که ناچار نباشید در کوتاه مدت آن را تعمیر یا تجدید نمائید.لذت استفاده از محوطه ای که ساخته اید را از دست ندهید .