سفرنامه چین (خاطرات سفر به چین و حضور در نمایشگاه CIIE)

نمایشگاه چین شانگهای 2023

 

 

ماجرای سفر به چین و حضور در نمایشگاه بین المللی واردات چین CIIE که در شانگهای برگزار می شد ، از حضور دکتر دهقان در اتاق بازرگانی البرز و ملاقات ایشان با جناب آقای دکتر رضایی ریاست محترم اتاق بازرگانی البرز شروع شد.

جناب دکتررضایی مانند همیشه همراهی خود را با مجتمع کارخانجات سنگ سالار با پیشنهاد حضور این مجتمع در نمایشگاه واردات چین در معیت اتاق بازرگانی البرز نیز نشان دادند.

مدیران مجموعه پس از بررسی جوانب گوناگون این حضور ، رای به شرکت در نمایشگاه واردات چین که قرار بود در شهر شانگهای چین برگزار شود داده و مراحل ثبت نام در این رویداد بزرگ آغاز شد .

اتاق بازرگانی استان البرز همواره در مسیر حضور و آماده سازی مقدمات آن همراه و همدل ما بودند که لازم است در همین نقطه نیز سپاس خود را ابلاغ نمائیم.

بالاخره مقدمات سفر انجام شد و موعد رفتن رسید .

 

 

 

 

 

 

سرکار خانم دکتر سردشتی مدیر عامل محترم مجتمع و جناب دکتر دهقان برای حضور در این نمایشگاه اعزام شدند . نمایشگاه از تاریخ 5 تا 10  نوامبر2023 مصادف با 14 تا 19 آبان ماه 1402 برگزار می شد . پس صبح روز پنجم نوامبر در محل نمایشگاه ها در شانگهای حاضر شدند .

حضور سران بلندمرتبه کشور چین در این نمایشگاه نشان از اهمیت بالای این رویداد برای کشور چین داشت . این که در فضای یک میلیون مترمربعی نمایشگاه ، آن هم بدون شرکت تولید کنندگان داخلی آن ها ، برگزار می شود یعنی این کشور مشتاق است با تولیدات کشور های دیگر آشنا شود ؛ قطعاً اگر تکنولوژی تولید هر یک از این محصولات را در اختیار نداشته باشد، آن کالا در صدر درخواست برای واردات به کشور پهناور چین قرار می گیرد.

محصولات سازان سنگ سالار نیز به دلیل تکنولوژی منحصر به فرد خود در این دسته بندی قرار می گیرد . ( شرکت سازان سنگ سالار محصولات خود را تحت لیسانس کمپانی Breton ایتالیا و به روش Terastone  تولید می نماید که در نوع خود در دنیا کم نظیر است)

کیفیت و زیبایی نمونه محصولات سالار سنگ برای آن گروهی که با این محصول آشنایی نداشتند جالب و جذاب بود . گروهی نیز شرکت سازان سنگ سالار را می شناختند و حین بازدید از غرفه به بررسی جدیدترین دستاوردهای تولیدی این مجموعه پرداختند.

 

 

 

 

 

 

 

در طی این چند روز که نمایشگاه واردات چین CIIE در شانگهای برگزار می شد ، شاهد حضور بازدیدکنندگان بی شماری از سراسر دنیا بودیم . سران و بزرگان کشور میزبان ، سفرا و کاردار های سایر کشورها ، مهندسین برجسته ، اقشار مختلف از سرتا سر چین گرفته تا کشورهایی که برای حضور در نمایشگاه از قاره های دیگر آمده بودند و همچنین کسانی که برای بازدید از این رویداد عظیم به شانگهای سفر کرده بودند .

 

 

 

 

 

 

 

در طول مدت برگزاری این این نمایشگاه افتخار میزبانی بزرگانی از کشور عزیزمان را نیز داشتیم ...

از این جمله می توان به 

معاون اول ریاست جمهوری جناب آقای مهندس محمد مخبر و تیم همراهانی از مشاوران در عرصه های گوناگون

وزیر محترم صمت جناب آقای دکتر  عباس علی آبادی و هیات عالی رتبه همراه

استاندار محترم استان البرز جناب آقای دکتر مجتبی عبداللهی                               

ریاست محترم اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین جناب آقای  دکتر مجید رضا حریری و تنی چند از اعضای محترم اتاق

ریاست محترم اتاق بازرگانی البرز جناب آقای مهندس پرهام رضایی و دیگر دوستانی که با حضور خود نور و شور را به غرفه ما آوردند و انگیزه ای بودند برای پیشرفت روز افزون .

 

 

محمد مخبر

 

 

نمایشگاه در تاریخ   10نوامبر 2023 -19 آبان ماه 1402 به پایان رسید؛ اما ارتباط ما با لیست افرادی که از سرتاسر دنیا در این رویداد حضور داشتند و این نمایشگاه باب آشنایی با این دوستان بود قطع نخواهد شد . مذاکرات همچنان ادامه خواهد داشت و روابط این مجموعه ورای آشنایی و رفاقت به پیشبرد اهداف توسعه در کسب و کار فی ما بین خواهد انجامید.

 

واش بتون

 

 

دستاورد ما از این نمایشگاه خیل عظیم دوستانی است که قرار است از امروز به همراهی آن ها گام های بزرگی در راستای گسترش صادرات محصولات مجتمع کارخانجات سالار به اقصی نقاط جهان برداریم.