مواد تشکیل دهنده بتن اکسپوز چیست ؟

 

بتن اکسپوز

 

سال ها پیش محصولات بتنی به دلیل مقاومت بالا محبوبیت یافتند . این گروه از مصالح ساختمانی در مکان های مختلفی از سازه استفاده می شدند که سطح رویی پوشانده می شد اما از مشخصات فنی آن بهترین بهره برده می شد . با گذر زمان بتن ها هم از سطح داخلی ساختمان ها به سطوح ظاهری آن راه یافتند . به جای پوشاندن سطوح رویی بتن ها با یکی دیگر از مصالح ساختمانی برای به دست آوردن زیبایی ظاهری ، بتون بدون تغییر در نما و کف استفاده شد .

بتن اکسپوز یکی از انواع کف پوش های بتنی است که برای استفاده در مکان های مختلف کاربردهای متنوع دارد. گاهی ضروری است که برای داشتن فضایی دلنشین در انتخاب مصالح علاوه بر مقاومت زیبایی را نیز در نظر گرفت . این جاست که پای محصولات بتنی با ظاهری آراسته تر به پروژه ها باز می شود.

بتون اکسپوز از آن دسته از محصولات بتنی است که در ساختمان سازی ها قدمت دیرینه دارد اما همچون سایر مواد و مصالح ساختمانی این محصول نیز دستخوش تغییرات زیادی شده است . در گذشته های دورتر که هنوز علم پیشرفت امروزی را نداشت برای استفاده در کف یا نمای یک ساختمان در محل پروژه به صورت درجا ایجاد و اجرا می شد ؛که معایب مخصوص به خود را نیز داشت .

برای نشان دادن تفاوت این محصول با این روش تولید و محصولاتی که با دستگاه های پیشرفته امروز ی تولید و اجرا می شوند می توان از مثال ساده ظروف سفالی قرن ها پیش با ظروف چینی و بلور تولید شده در کارخانجات صنعتی با علم روز (کریستال ساخت کشور اسلواکی) استفاده کرد . قطعا آن ظروف سفالی به نسبت علم آن روز ارزشمند بوده و هست ، اما سیستم تولید امروزی ظرافت و زیبایی را به کاربرد آن اضافه کرده است . حتی می توان بعنوان تزیین از آن استفاده کرد .

 

بتن اکسپوز سنگدانه

 

در تولید محصولات بتنی نیز همین پیشرفت ها حاصل شده ، از محصولاتی که با ابزارهای ساده دستی تولید می شدند به تکنولوژی منحصر به فردی که توسط کمپانی Breton در ایتالیا ابداع شده می رسیم . که استفاده از این تکنولوژی در کشور ما توسط مجتمع کارخانجات سنگ سالار منجر به تولید محصولاتی شده است که از لحاظ زیبایی ، کیفیت ، مقاومت ، ابعاد ، مشخصات فنی و فیزیکی در خاورمیانه انحصاراً تولید می گردند .

 

بتن سنگدانه اکسپوز که نسل نوینی از بتن اکسپوز است نوعی سنگفرش تزئینی برای استفاده در مکان های مختلف داخلی و فضاهای بیرونی (indoor & outdoor ) می باشد. این سبک از کف پوش ها از یک پایه بتنی با لایه بالایی  و سطح رویی در معرض دید استفاده می‌کند.

لایه رویی می تواند ترکیبی از ماسه، سیمان و عناصر تزئینی مانند سنگ، سنگریزه، سنگ دانه بندی گرانیت یا شن باشد. این محصول می تواند یک انتخاب همه کاره زیبا و جذاب به جای بتن کسل کننده و ساده باشد.

تنوع بافت، رنگ بندی و ابعاد انتخاب آن را با هر سلیقه و موقعیتی که داشته باشیم همسان می نماید؛ که این خود مزیت بزرگی است.

 

کاربرد بتن اکسپوز

بتن اکسپوز ها را می توان درفضاهای مختلف استفاده کرد که این کاربرد به موارد مختلفی بستگی دارد که البته عمده آن سلیقه کارشناس یا مالکین است که نقش بزرگی را برعهده دارند. 

تنوع رنگ و ابعاد بتن اکسپوز در مجتمع کارخانجات سنگ سالار دست ما را در انتخاب باز می گذارد.برای نقاط مختلف می توان ابعاد متفاوتی را انتخاب نمود.1 برای فضاهای داخلی از رنگ های روشن تر و برای محوطه سازی رنگ های تیره را انتخاب می کنیم ، به نسبت ابعاد هر فضا ابعاد تایل ها را می توان کوچک تر یا بزرگ تر در نظر گرفت.

استفاده از رنگ ها2 و ابعاد مختلف در کنار هم نیز ایده دیگری برای اجرای انواع بتون اکسپوز می باشد که می تواند زیبایی پروژه ما را نمایان تر کند.

 

قیمت بتن اکسپوز

بتن اکسپوز تولید شده در شرکت های مختلف قیمت متفاوتی با یکدیگر دارند . اما این که در مجتمع کارخانجات سنگ سالار تفاوت قیمت از چیست؟ به تفاوت در ابعاد نظر به ضخامت آن است و یا تفاوت قیمت در مواد اولیه (سیمان ، سنگ دانه بندی و رنگ طبیعی موجود در تایل هاست) نشات می گیرد. 

مجتمع کارخانجات سنگ سالار در راستای حمایت از مشتریان خود تلاش کرده است تا بهترین کیفیت را از برترین مواد اولیه تولید نماید ؛ مشتریان وفادار این مجموعه نشان از این حس مسئولیت پرسنل آن دارد.

 

 

 

1.ابعاد مختلف نسل جدید بتن اکسپوز سالار :41×41-41×61-61×61-61×121 سانتی متر

2. برای دیدن رنگ بندی های مختلف انواع بتن اکسپوز سنگدانه سالار می توانید به صفحه محصولات - بتن اکسپوز مراجعه نمائید.