موزائیک پلیمری چیست ؟

 

 

تصویر موزاییک پلیمری 40*40
موزائیک پلیمری با زیبایی موقتی

 

 

 

در نگاه اول همان گونه که از نام این محصول پیداست، موزائیک است که با ترکیبی از پلیمر تولید شده است . اما شاید بهتر باشد که کمی دقیق تر این نوع کفپوش را بررسی کنیم تا ببینیم که موزائیک پلیمری چیست ؟

موزائیک پلیمری چگونه تولید می شود؟ مراحل تولید موزاییک پلیمری چه تفاوتی با سایر انواع موزائیک دارد؟ برای تولید موزاییک های پلیمری چه ماده ای را به آن می افزایند؟ موزائیک پلیمری در برابر آفتاب و نور خورشید مقاوم است؟ نصب موزائیک پلیمری چگونه انجام می شود؟ هنگام استفاده از موزائیک های پلیمری چه چالش هایی را پیش رو داریم؟ از موزائیک پلیمری استفاده کنیم؟ آیا موزائیک های پلیمری برای مکان های پرتردد مناسب است؟ 

نام موزائیک به خودی خود ترکیبی از ماسه سیمان و پودر سنگ را تداعی می نماید؛ اما موزائیک های پلیمری علاوه بر این ترکیبات، مواد شیمیایی و رزین نیز در ترکیبات خود دارند. این ترکیب چند عیب دارد:

 

 

واش بتن
واش بتن آنتیک سالار با زیبایی ماندگار

 

 

 

 

معایب موزائیک پلیمری : 

- مهم ترین عیب موزائیک های پلیمری در مقابل واش بتن های آنتیک سالار این است که دوستدار طبیعت نیستند، چون از مواد شیمیایی در ترکیبات آن استفاده می شود. این مواد برای محیط زیست مناسب نیستند و آسیب زننده هستند.

- رزین ها در برابر نور خورشید واکنش شیمیایی داشته و همین امر سبب می شود موزائیک های پلیمری بعد از زمان کوتاهی کدرشده و زیبایی اولیه را از دست بدهند.

- مواد شیمیایی مقاومت سایشی پایینی دارند همین امر سبب شده هنگام تردد بر سطوح موزائیک های پلیمری خیلی زود سطح رویی آن دچار خش پذیری شده و شفافیت اولیه را از دست می دهد.

- موزائیک های پلیمری به دلیل داشتن مواد شیمیایی به ملات نمی چسبند. به همین دلیل در طول فرآیند تولید به پشت این موزائیک ها مقداری شن اضافه می کنند تا با ملات درگیر شود . چون این شن ها در مراحل نهایی به تایل ها اضافه می شود خیلی زود از تایل ها جدا می شوند و تایل ها اصطلاحاً لق می شوند.

- مواد شیمیایی در برابر سرما و گرما مقاومت ندارند. خیلی زود دچار شکستگی شده، در اولین سرما ترک خورده و نتیجتاً مقاومت فشاری و خمشی بسیار پایینی دارند.

 

 

واش بتن آنتیک
زیبایی اتفاقی نیست ...

 

موزاییک پلیمری بخرم؟

حال با تمامی این مواردی مطرح شد آیا موزاییک های پلیمری را برای خرید انتخاب نماییم یا این کفپوش ها مناسب نیستند ؟

البته که هنوز هم سلیقه شخصی حرف اول را در انتخاب ما می زند اما با کمی بررسی و مطالعه بر مطالبی که در بالا آوردیم این نوع از کفپوش ها به دلیل معایبی که بر محاسنشان غالب است ، برای خرید پیشنهاد نمی شوند .

 

 

مقاومت واش بتن
واش بتن آنتیک سالار مقاوم در برابر فشار و تردد

 

 

به جای موزائیک پلیمری چی بخرم؟

جایگزین های دیگری برای این محصولات وجود دارد اما ما به شما محصولات متنوع مجتمع کارخانجات سنگ سالار را پیشنهاد می کنیم که علاوه بر زیبایی ظارهی ماندگار ، مقاومت بالایی در تمامای جوانب لازم برای یک کفپوش محوطه سازی و یا محصولی برای نصب در کف و نمای ساختمان ها دارد . 

شاید لازم باشد با مشخصات فنی و دلایل مقاومت بالای محصولات مجتمع کارخانجات سنگ سالار بیشتر آشنا شویم.

مجتمع کارخانجات سالارتنها تولیدکننده سنگ های صنعتی و واش بتن آنتیک سالار، نسل جدید بتن اکسپوز محصولات فول بادی سالار(Terrazzo & Cement)، سالار موزائیک و سنگ های روستیک تحت لیسانس کمپانی BRETON ایتالیا می باشد.

 

به منظور اطلاع از ریز مشخصات فنی انواع محصولات مجتمع کارخانجات سنگ سالار می توانید به صفحه جدول مشخصات فنی مراجعه و اطلاعات لازم را کسب نمائید .