نقش محوطه سازی بر ارزش افزوده ساختمان

 

واش بتن محوطه

 

 

تاثیر محوطه سازی اصولی بر زیبایی ظاهری و عملکرد کلی ساختمان انکار ناپذیر است. محوطه ای که به خوبی طراحی شده باشد و به صورت دقیق و اصولی حفظ و نگهداری شود، اولین برداشت مثبت را در دید خریداران ، مستاجران یا سرمایه گذاران ایجاد می کند و بر جذابیت معامله می افزاید.

محوطه سازی زیبا و کاربردی علاوه بر افزایش جذابیت های بصری، برنامه ریزی جهت استفاده بهینه از فضا را ساده تر می نماید. استفاده از فضاهای بیرونی مفید اما فراموش شده مانند پاسیو، حیاط خلوت، نورگیر و حتی پشت بام ها سبب افزایش متراژ قابل استفاده در یک ساختمان می شود. همچنین فضای خاصی برای معاشرت، استراحت یا سرگرمی ایجاد می کند. 

محوطه سازی استراتژیک همراه با بهره بردن از درختان و گیاهان سبز که بر فضای باز ما سایه می افکنند نیز می تواند به صرفه جویی در انرژی های فسیلی برای خنک کردن ساختمان در فصول گرم سال و سرمایش محیط منجر گردند. همچنین درختان آلاینده ها را جذب کرده و اکسیژن آزاد می کنند و به بهبود کیفیت هوای اطراف ساختمان کمک می نماید.

مطالعات نشان داده که یک محوطه که به خوبی طراحی، اجرا و نگهداری شده باشد می تواند ارزش ملک را بین 5 تا 20 درصد افزایش دهد. حتی تغییرات ساده اما کاربردی در محوطه سازی فضای باز، پیاده رو، حیاط، پارکینگ، رمپ و ورودی ساختمان می تواند ارزش افزوده قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

 

محوطه سازی تجاری

 

تصور نمایید سازنده یک ساختمان محوطه ای ساده ، سرد و بی روح همراه با کفپوش های بی کیفیت به شما ارائه دهد و تفاوت آن با یک آرشیتکت متخصص در محوطه سازی که کمی خلاقیت، زیبایی خدادادی درختان و گیاهان و کفپوشی مرغوب و زیبا به همراه نورپردازی ظریف در پروژه ایجاد کرده باشد؛ بر کسی پوشیده نیست.

تاثیر محوطه سازی بر ارزش افزوده ساختمان های خاص

در انواع ساختمان ها محوطه سازی نقش متفاوتی در ایجاد ارزش افزوده و بالا بردن ارزش معنوی آن ایفا می نماید. از این میان به نوعی دسته بندی در انواع ساختمان اشاره خواهیم کرد. این دسته بندی رایج ترین انواع دسته بندی هاست؛ ساختمان اداری، ساختمان تجاری، ساختمان مسکونی.

در ساختمان های تجاری محوطه سازی جذاب میتواند محیطی دلپذیر تر و حرفه ای برای مشتریان و کارکنان آن مجتمع ایجاد نماید. این مسئله سبب می شود کسب و کار از سایر رقبا متمایز گردیده و برتر باشد.

در ساختمان های مسکونی، محوطه سازی زیبا می تواند خانه را برای خریداران جذاب نماید و به کمک ایجاد حس زیبایی دوستانه انسان ها به انجام معامله سرعت می بخشد . خریدار یا مستاجر، انتخاب منطقی خود را با چاشنی لذت از طبیعت و زیبایی سبک محوطه سازی خواهد داشت.

 

محوطه سازی ویلا

 

 

در ساختمان های اداری عمده تاثیر زیبایی که از محوطه دریافت می شود نصیب کارفرمایان و پرسنل تحت امر ایشان گشته و انرژی مضاعفی را القا می نماید . 

همین دلایل سبب شده که متخصصان عرصه محوطه سازی بر زوایای مختلفی از تاثیرات ناشی از این هنر حرفه ای بر ساختمان ها و ارزشی که به آن می افزاید تاکید داشته باشند. پس با برنامه ریزی دقیق به زوایا و جوانب فضایی که در اختیار دارند دقت کرده و طراحی متناسب را ارائه می دهند.( البته سلیقه کارفرما نیز نقش خود را ایفا می نماید.)

 

کفپوش در فضاهای گوناگون نقش برجسته ای در زیبایی ایفا می نماید که محوطه هم از این قانون مستثنا نیست . در محوطه سازی هم باید به این نکته توجه کرد که کفپوشی را انتخاب نمائیم که کاربردی باشد و در عین حال مقاومت و زیبایی توئمان داشته باشد.به همین منظور ما واش بتن های آنتیک سالار را به شما پیشنهاد می کنیم که علاوه بر مقاومت بالای فشاری ، مقاومت خمشی زیاد( چون فول بادی هستند)، مقاومت در برابر لیزخوردگی، مقاومت در برابر سایش در محیط های پرترافیک(سطوح با برجستگی متناسب)، مقاومت دربرابر اشعه های مضر نور خورشید(استفاده از مواد صد در صد طبیعی)، مشخصات فنی و فیزیکی منحصر به فرد، زیبایی خیره کننده با تنوع در رنگ و طرح و ابعاد خاص تحت لیسانس کمپانی برتون ایتالیا به صورت انحصاری در ایران تولید می گردد.

استفاده از این محصولات زیبایی ساختمان شما را به مراتب بالاتر برده و توجه مخاطب و خریدار را به جلب می نماید؛ قطعا تقاضای بالاتر منجر به ارزش افزوده ملک خواهد شد.