تفاوت های واش بتن با موزائیک

 

واش بتن

 

کفپوش ها انواع متفاوتی دارند که برای استفاده در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند . برای انتخاب کفپوش باید به بررسی شرایط مختلف بپردازیم تا بهترین را برای پروژه خود در نظر بگیریم . کف پوش در انواع موکت و نمونه های چوبی مختلف تا سنگفرش ها و کفپوش های بتنی دسته بندی می شوند که برای مفروش کردن فضایمان از آن ها استفاده می کنیم.

 

انواع کفپوش ها:

کفپوش ها با توجه به جنس و مواد تشکیل دهنده آن دسته بندی های مختلفی دارند ، اما دردسته بندی های بزرگی چون انواع کفپوش های چوبی، انواع کفپوش های تایلی، انواع کفپوش های سنگ طبیعی، انواع کفپوش های مصنوعی (تولید شده از مواد شیمیایی)، فرش ها و موکت ها و ...قرار می گیرند که با توجه به این که واش بتن و موزائیک هر دو از کفپوش های تایلی هستند و در زیر مجموعه کفپوشهای بتنی تایلی قرار دارند به این گروه توجه ویژه خواهیم داشت.

دسته بندی کفپوش های بتنی : 

کفپوش های بتنی شامل انواع سنگ های طبیعی، انواع آجر ها، سنگ های مصنوعی، انواع بتن های پیش ساخته، موزائیک ها، بتن اکسپوز، کاشی و سرامیک، واش بتن و ... می شوند. البته به دلیل تفاوت هایی که میان این متریال وجود دارد برای هر موقعیت و فضایی که در نظر داریم یکی از آن ها انتخاب می کنیم . البته می توان از تلفیق دو یا چند نوع کفپوش بتنی نیز بهره برد . مثلاً استفاده از چمن در کنار واش بتن می تواند یک گزینه بسیار عالی برای محوطه سازی باشد .

 

تفاوت واش بتن با موزائیک

اگرچه واش بتن را می توان در دسته بندی انواع موزائیک جای داد اما در عین حال می توانند گروهی مخصوص به خود را داشته باشند چرا که تفاوت واش بتن با موزائیک کاملا ملموس و مشخص است .

به طور کلی و بارزترین تفاوت میان موزائیک و واش بتن که با نگاه اول هم به چشم میاید این است که موزائیک ها سطوحی صاف دارند اما واش بتون ها ، بتن شسته و یا موزائیک برجسته ای هستند که پس از اتمام مراحل تولید به جای استفاده از سیستم ساب (که در واش بتن تولید شده توسط تولید کننده های مختلف متفاوت است ) وارد مرحله شسته شدن می شود . این مرحله با این که اصطلاحاً شسته شدن گفته می شود ولی هدف اصلی آن برداشتن لایه ای از سیمان از سطح تایل است که موجب  نمایان شدن سنگ دانه ها می شود .این امر سبب شده تا سنگ های دانه بندی بالاتر از سطح تایل نشان داده شوند و سبب برجستگی رویه موزائیک می شوند.

 

واش بتن آنتیک

 

آن چه بیان شد تفاوت هر واش بتن با موزائیک بود . اما برای دانستن تفاوت واش بتن آنتیک سالار با موزائیک با ما همراه باشید .

واش بتن آنتیک سالار با داشتن پروسه تولید منحصر به فرد خود تحت لیسانس کمپانی Breton ایتالیا کیفیتی متفاوت از هر واش بتون دیگری به مصرف کنندگان محترم ارائه می دهد .

موزائیک ها با داشتن دولایه زیرین و بالایی باید فقط تا حد کمی قابلیت ساب پذیری دارند اما واش بتن های آنتیک سالار به دلیل فول بادی بودن (یکپارچه و منسجم بودن ) و از یک لایه که تمامی حجم آن به صورت یکسان از سیمان و سنگ دانه بندی تشکیل شده و قابلیت ساب پذیری (فرچه خوردن) تمام ارتفاع واشبتن وجود دارد.