کاربرد بتن در نما

کاربرد بتن در نما

 

 

زیبایی در نمای ساختمان تاثیر بسزایی در زیبا سازی محیط شهری دارد. طراحی، مواد، رنگ و ویژگی های معماری، شخصیت، سبک و هویت ساختمان را تعیین می کند. طراحی نمای یک ساختمان باید با تدبر انجام شود چرا که هدف از ساخت ساختمان را مشخص می نماید. به همین دلیل است که نمای هر سازه برای مهندسان معماری  خود ارزش بالایی دارد. این که هنگام بازدید از یک ساختمان ابتدای محوطه ورودی و نمای ساختمان است که دیده می شود و هرچه این نقاط گیرایی بالاتری داشته باشند جلوه کل ساختمان را افزایش می دهند، مزید بر علت است .

علت کاربرد بتن در نما چیست؟

یکی از محبوب ترین متریال ها در طول تاریخ ، استفاده از بتن برای تزئین نمای ساختمان است . بتن ها خواص زیادی دارند که علاوه بر زیبایی مقاومت ساختمان را در برابر بارش ها و نفوذ آب به دیواره های ساختمان بیشتر می نماید . 

 

کاربرد بتن در نمای ساختمان ها در تاریخ :

رومیان باستان از بتن برای زیبا و یکنواخت سازی دهانه های قوسی شکل خود استفاده می کردند . همین امر سبب استحکام گنبد ها و دهانه ها تا قرن ها بعد شد و هنوز هم بقایای تعدادی از این ساختمان ها جاری شده است.در قرن بیستم مقاومت بتن ها توجه مهندسان معمار را برانگیخت. 

یکی از بزرگترین محاسن استفاده از بتن ، مقاوم سازی ساختتمان در برابر هدررفت انرژی است . بتن در نمای ساختمان سبب می شود که گرمای کمتری در فصول گرم سال به داخل رسوخ کند و در فصل سرما نیز گرمای ساختمان را هدر دهد.

زمانی که از قطعات بتنی پیش ساخته برای نما استفاده می کنید روح تازه ای به ساختمان می بخشید ؛ تنوع در این گونه محصولات سبب می شود تا دست شما برای ایده دادن باز باشد و بتوانید مطابق با سلیقه خود زیباسازی را انجام دهید .

می توان با کمی خلاقیت نمای بتنی را به یک نمای جذاب از جنبه بصری تبدیل کرد.

نمایی که با ترکیبی از بتن ساخته و تزیین می شود می تواند در برابر سرما و گرما مقاوم باشد.

 

استفاده از بتن در نما

 

همسویی مجتمع کارخانجات سنگ سالار با دیدگاه استفاده از بتن در نما:

مجتمع کارخانجات سنگ سالار تنها تولید کننده واش بتن آنتیک ، بتن اکسپوز و سنگ روستیک مناسب برای استفاده در کف و نمای ساختمان ، محوطه سازی حیاط و پارکینگ و رمپ ، تزئینات indoor & outdoor ، با داشتن برجستگی در سطوح بیرونی خود زیبایی ، کیفیت ، مقاومت فشاری و خمشی ، مقاومت در برابر سرما و گرما، مقاومت در برابر یخ زدگی و خزه زدگی، ضریب لیز خوردگی صفر ، مناسب برای استفاده در نواحی معتدل و مرطوب شمالی، سردو خشک کوهستانی ، گرم و شرجی جنوبی و هرگونه موقعیت آب و هوایی تحت لیسانس کمپانی Breton  ایتالیا در ایران  می باشد. 

این شرکت محصولات خود را در ابعاد متنوع 41×41 - 41×61- 61×61- 61×121 به همراه پله هایی از همان طرح و رنگ تولید می نماید .

واش بتن های آنتیک تولید شده در کارخانجات سنگ سالار مناسب برای استفاده در کف و نمای ساختمان هستند . در نمای یک ساختمان می توان از واش بتن آنتیک سالار با رنگ بندی های متنوع و ابعاد منحصر به فرد بهره برد . 

استفاده از نسل جدید بتن اکسپوز  سالار ساختمان های تجاری، مسکونی و صنعتی را به بنایی که از نظر زیبایی شناسی خیره کننده باشد تبدیل می نماید.

سنگ های روستیک نیز علاوه بر سایر محاسن ذکر شده، به دلیل انتقال حس نوستالژی برای استفاده در نما مناسب هستند . 

استخراج مواد خام از معادن تاثیرات منفی بر منابع معدنی گذاشته و باعث تخریب یکی از ابعاد مهم طبیعی می گردد . اما تولید محصولات مجتمع کارخانجات سالار ، به دلیل بازیافت پذیری ، دوستدار طبیعت است . نظر به این که در تولید این محصولات از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نمی شود و صد در صد طبیعی هستند ، دوباره می توانند به طبیعت بازگردند.این فن آوری که بدون اضافه کردن مواد افزودنی شیمیایی توانسته است مقاومتی با سنگ های گرانیت را به ارمغان بیاورد ، سبب حفظ  منابع طبیعی شده و به حفاظت از محیط زیست نیز کمک می نماید.