نسل جدید بتن اکسپوز چیست ؟

بتن اکسپوز

 

بتن اکسپوز چیست ؟

واژه بتن اکسپوز در لغت ترجمه واژه expose در زبان انگلیسی است که معنای آن ظاهر کردن و نمایاندن می باشد . اما بتن اکسپوز چیست و نسل جدید  بتن اکسپوز سالار چه برتری نسبت به بتن اکسپوز های موجود در بازار دارد؟این معنا بدین جهت بر روی محصولی در صنعت ساختمان قرار گرفته است که بتن اکسپوز ، خود واقعی بتن را بدون دخل و تصرف ، بدون اجرای مراحل نهایی finishing و پرداخت هایی که در سایر مصالح کف و نما در آخرین مرحله انجام می شود ؛ در معرض دید قرار می دهد.

این نوع محصولات یکی از انواع بتن هایی هستند که به صورت تزئینی استفاده می شوند و در بریتانیا بسیار پر طرفدار است.

مشخصات و ویژگی ها :

بتن اکسپوز ها یکی از محصولات جذاب و زیبا برای استفاده در نما یا کف سازی هستند . که علی رغم قدمت استفاده از بتن در ساختمان سازی ، کاربرد این متریال نمایی  مدرن ایجاد می نمایند .

بتن اکسپوز ها دو گونه بتن اکسپوز ساده ساده و بتن اکسپوز سنگدانه دارند . نوع ساده این محصول نمایی یک دست را به ما نشان می دهد . اما نوع سنگدانه آن از محبوبیت خاصی برخوردار است .

چه توقعاتی باید از بتن اکسپوز داشته باشیم ؟

بتن اکسپوز به دلیل برجستگی هایی که در سطح خود دارد ، در مکان هایی که نیاز به محصولی با مقاومت لغزشی دارد ، کاربردی است .انتظار می رود این برجستگی ها مقاوم باشند و در برابر سایش و تردد دچار آسیب دیدگی نشوند.

 

بتن اکسپوز چیست؟

 

مصارف بتن اکسپوز 

بتن اکسپوز ها را در کف و نمای ساختمان های اداری ، مسکونی ، تجاری و حتی تفریحی استفاده می کنند . این دسته از محصولات ساختمانی به دلیل ظرافت و زیبایی و حس تنوع نسبت به تایل های صیقلی بسیار محبوب هستند . 

تفاوت بتن اکسپوز های موجود در بازار با نسل جدید بتن اکسپوز مجتمع کارخانجات سالار

بتن اکسپوز دانه بندی ، نسل جدید بتن اکسپوز در دنیاست که ما برای اولین بار در مجتمع کارخانجات سنگ سالار در ایران تولید کرده ایم.

در دنیا دو روش برای تولید بتن اکسپوز سنگدانه وجود دارد ؛ یکی اضافه کردن و فشردن سنگ دانه بندی تزئینی به سطح رویی بتن در مسیر تولید ، دوم سنگ دانه بندی با سایر مواد اولیه بتن مخلوط می شود و درون قالب ها ریخته می شود ، سپس شسته شدن سطح تایل ها برای در معرض دید قرار گرفتن سنگ های دانه بندی.  که برای مصارف تجاری ، صنعتی و در کل مسیرهایی که تردد خواهند داشت و همچنین در نمای ساختمان ها ، روش دوم مورد تائید است . مجتمع کارخانجات سالار توانست نسل جدید بتن اکسپوز را با روش های مدرن پیشنهاد شده توسط کمپانی های برتر دنیا تولید نماید. 

این محصولات با داشتن سنگ های دانه بندی مخلوط شده با مواد اولیه تایل بتنی برجستگی های متناسبی دارد که همراه با درگیر شدن سنگ ها در داخل آن ، زیبایی سطح برجسته را به ما می بخشد. نسل جدید بتن اکسپوز به دلیل وجود دانه بندی ، سردی فضای پیرامون خود را حذف می نماید .

مجتمع کارخانجات سالار با تولید روزانه 8000 مترمربع توانسته نقش بزرگی در بازار مصرف را ایفا نماید و در پروژه های داخلی و خارجی جایگاه ویژه ای داشته باشد.تنوع در رنگ و ابعاد بتن اکسپوز های تولیدی مجتمع کارخانجات سالار به خریدار این اجازه را می دهد که متناسب با فضا ، کف یا نما ، ابعاد فضایی که قرار است از نسل جدید بتن اکسپوز های سالار استفاده کند، سلیقه شخص مهندس و تطبیق تخصص مهندس معمار با نظر مالکین ، نوع کاربرد آن و هزاران دلیل دیگر انتخابی شایسته داشته باشد.

بعنوان مثال می تواند برای استفاده از بتن اکسپوز های سنگ سالار ، در محوطه سازی یک فضای بزرگ از تلفیق دو رنگ ، به صورت شطرنجی ، یا چیدمان آجری و یا رنگ دوم بعنوان طرحی در میانه رنگ زمینه استفاده کرد . در فضاهای کوچک تر از رنگ های روشن بهره برد ، در نقاط گرمسیری از رنگ های روشن و در نقاط سردسیر رنگ های تیره تر بیشترین درخواست ها را دارند. 

هر چه ابعاد بزرگ تر را برای نما یا محوطه سازی انتخاب نمائیم یک نواختی بیشتری را میدهد اما در عین حال استفاده از ابعاد 61×121 با تایل های 61×61 از رنگ متضاد هم ترکیب بینظیری ایجاد می نماید.

در عین حال که می توانید از نظر کارشناسان ما در استفاده از طرح و رنگ و ابعاد بهره ببرید، می توانید سلیقه خود را در اولویت قرار دهید . در میان محصولات مجتمع کارخانجات سالار با هر ذوق و سلیقه ، با هر شرایط و موقعیت و با هر ایده و خلاقیت می توانید محصولی را که لازم دارید بیابید. 

استفاده از رنگ دانه های طبیعی سبب می شود تا سازگارترین محوطه یا نما را با طبیعت در اختیار داشته باشید. پیگمنت های طبیعی در مجاورت نور خورشید و اشعه مضر UV که متاسفانه به دلیل ذرات معلق در هوا آسیب مضاعفی را ایجاد می نمایند ، واکنش نمی دهد . دچار رنگ پریدگی نمی شود . 

در مواد اولیه که برای تولید نسل جدید بتن اکسپوز در کارخانه سالار سنگ تولید می شود هیچ گونه مواد شیمیایی وجود ندارد . این مهم سبب می شود تا در مجاورت هوا و نور دچار تغییرات شیمیایی نگردد و زیبایی نماسازی و کف سازی با این محصولات را تا سالیان سال حفظ نماید.

یکی از زیباترین ترکیبات در محوطه سازی ، استفاده از کف پوش بتنی از نوع واش بتن آنتیک سالار و یا تایل های بتن اکسپوز همراه با چمن است . محوطه سازی با چمن یکی از ایده آل ترین ترکیبات است . المان هایی از طبیعت آرامش را در کنار زیبایی به ارمغان می آورد.