نسل جدید بتن اکسپوز سالار ، مقاوم ، زیبا ، چشم نواز

بتن اکسپوز

 

 

برخلاف آن چه در اذهان عمومی بیشتر مرسوم است که بتن برای قسمت های درونی و پنهان در ساختمان سازی، اعم از پی ریزی یا مقاوم سازی بنا ها استفاده می شد ، امروزه یکی از کاربرد های بتن استفاده از آن در ظاهر ساختمان است (نسل جدید بتن اکسپوز سالار ، مقاوم ، زیبا ، چشم نواز ) . در نما ، دیواره های داخلی و حتی کف که به آن بتن اکسپوز می گویند که معنای آن بتنی است که خود واقعی آن نمایش داده می شود .

معمولا این نوع از بتن به صورت قطعات آماده هستند ، تایل (محصولاتی که در کف استفاده می شوند  ) یا پنل (محصولاتی که در دیوارها استفاده می گردند). اما این احتمال هم وجود دارد که به صورت درجا اجرا شوند که البته معایب خاص خود را هم دارد.

 

تفاوت های قطعات آماده با انواع درجا

اولین و مهمترین تفاوت به مقاومت آن باز می گردد . قطعا قطعاتی که مانند تولیدات مجتمع کارخانجات سالار با دستگاه های مجهز و تکنولوژی برتر کمپانی Breton  ایتالیا تولید می شوند ، مراحل ویبره ، پرس و وکیوم را طی می کنند ، قابل مقایسه با بتن هایی که در محل پروژه در لحظه مخلوط می شوند و برای اجرا آماده می گردند ، نخواهد بود. مجتمع کارخانجات سنگ سالار توانسته با سیستم تولید خود Vibro Compaction Under Vacuum  کلیه حفره ها و خلل و فرج موجود میان لایه ها را حذف نماید به همین دلیل است که محصولات مجتمع کارخانجات سالار جذب آبی نزدیک به صفر دارند و مقاومت فشاری و خمشی بسیار بالایی دارند . بهترین گزینه برای نصب در کف محوطه های در مناطق آب و هوایی گوناگون هستند . برخلاف محصولاتی که با شیوه ویبره یا حتی پرس های ناقص تولید می گردند ، نه رطوبت ناشی از بارش های مناطق سردسیری سبب یخ زدن تایل های می شود و نه آفتاب مناطق کویری بر مقاومت آن تاثیری دارد و باعث خرد شدن آن می شوند . 

این برتری هاست که سبب شده تا متخصصین صنعت ساختمان در اقصی نقاط جهان محصولات مجتمع کارخانجات سنگ سالار را در لیست محبوبیت خود قرار داده و از این محصولات در پروژه های گوناگون خود استفاده می کنند.

 

کاربرد بتن اکسپوز

 

این محصولات عموماً در نازک کاری ساختمان ها کاربرد دارند . نسل جدید بتن اکسپوز سالار ( بتن اکسپوز سنگدانه ) علاوه بر زیبایی ظاهری ، سردی فضا را حذف کرده و روح تازه ای به پروژه می دهند. شما می توانید با استفاده از نسل جدید بتن اکسپوز سالار زیبایی ساختمان خود را صد چندان کنید.

نماهای بیرونی و دیوارهای داخل

کف سازی در فضاهای بیرونی ، داخلی ، پشت بام ها و روف گاردن

 

 

نصب بتن اکسپوز

روش نصب انواع بتون اکسپوز بسته به کیفیت آن متفاوت است . نسل جدید بتن اکسپوز سالار به دلیل داشتن روش تولید منحصر به فرد خود به آسانی نصب می شوند . روش نصب بتن اکسپوز های سالار شبیه به نصب سنگ های طبیعی است و با داشتن ابعاد کالیبره خود به سهولت در کف یا نما نصب می شوند .

 

ابعاد بتن اکسپوز

بتون اکسپوز های تولید شده در شرکت های مختلف ابعاد مختلفی هم دارند . مجتمع کارخانجات سنگ سالار اما برای هماهنگ شدن با استانداردهای بین المللی ابعاد مربعی 41×41 و 61×61 و مستطیل با ابعاد 41×61 و 61×121 تولید می نماید . تولید پله هایی از طرح و رنگ بتن اکسپوز به کار رفته در کف و نمای ساختمان نیز از برتری های این مجموعه  است.

 

بتن اکسپوز سنگدانه
 نسل جدید بتن اکسپوز سالار

 

علاوه بر این که نسل جدید بتن اکسپوز سالار ، مقاوم ، زیبا ، چشم نواز هستند ، در برابر یخ زدگی و اشعه های مضر نور خورشید (UV) هم مقاومند. به دلیل استفاده از مواد اولیه صد در صد طبیعی دچار تغییر نخواهند شد .