نکات ضروری نصب واش بتن در حیاط و محوطه سازی های دیگر

واش بتن حیاط
نکات ضروری نصب واش بتن

 

اگر برای کف حیاط و حیاط خلوت خود به دنبال کف پوشی مناسب هستید این مقاله را تا انتها مطالعه نمائید.

 

واش بتن یک نوع کفپوش بتنی است که برجستگی سنگدانه های رنگی در سطح ، آن را از محصولات مشابه متمایز می نماید. این کفپوش به دلیل زیبایی، و در صورت داشتن مقاومت و دوام بالا، امروزه به یکی از گزینه های محبوب برای محوطه سازی تبدیل شده است.

واش بتن کف حیاط

یکی از کاربردهای رایج این کفپوش استفاده از آن برای محوطه سازی در فضاهای مختلف است. استفاده از واش بتن کف حیاط می تواند به زیبایی و جذابیت حیاط کمک کند و آن را به فضایی دلنشین و آرامش بخش تبدیل نماید.

نکات ضروری برای اجرای واش بتن کف حیاط

برای اجرای واش بتن کف حیاط، باید نکات زیر را در نظر گرفت:

  • انتخاب نوع سنگدانه: این مسئولیت به عهده شرکتی است که قرار است واش بتن را برای شما تولید نماید . سنگدانه های مورد استفاده در واش بتن کف حیاط باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند و در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت و ضربه و فشار مقاوم باشند.
  • آماده سازی سطح زیرین: مسئول اجرای این بخش نصاب شما می باشد ؛ سطح زیرین باید کاملاً صاف و تراز باشد. در غیر این صورت، سطح واش بتن ناهموار و نامتقارن خواهد شد.هر چه اصطلاحاً زیر سازی مناسب تر باشد هم نصب آسان تر خواهد بود و هم مقاومت فشاری بالاتری خواهیم داشت.
  • اجرای صحیح ملات: هنگام اجرای نصب واش بتن ها در حیاط ، ملات  باید به صورت یکنواخت و با ضخامت مناسب ریخته شود.
  • قراردادن واش بتن: اکنون تایل ها را به آسانی نصب نمائید و از زیبایی منحصر به فرد آن بهره ببرید .

 

نصب واش بتن
نصب واش بتن آسان و سریع

 

 

مراحل اجرای واش بتن کف حیاط

  1. آماده سازی سطح زیرین: همان طور که در بالا گفته شد ، ابتدا مراحل زیر سازی را انجام می دهیم . سطح زیرین باید کاملاً صاف و تمیز شود. در صورت وجود هرگونه ترک یا ناهمواری، باید آن را با ملات ترمیمی پر کرد.این برای نصب نهایی آسان تر است .
  2. اجرای ملات زیرسازی: یک لایه ملات ماسه سیمان با ضخامت حدود 5 سانتی متر اجرا شود.
  3. قرار دادن واش بتن بر روی ملات زیرین: پس از اجرای ملات، وقت آن رسیده تا تایل های واش بتن طبق یک نظم و قانون نصب شوند . 
  4. بند کشی درزهای واش بتن ها : پس از اتمام نصب واش بتن ها برای دوغاب دهی و بند کشی درزهای آن ، باید با ابزاری دوغابمان را در میان درزها بریزیم ، چون دوغاب خود از سیمان تهیه می شود اگر بر روی سطح تایل های واش بتن ها ریخته شود ، در میان سنگ دانه هایی که به صورت برجسته در سطح کار هستند قرار می گیرد . حتی اگر بلافاصله بخواهیم از سطح واش بتن ها پاک نمائیم باز هم درد سر دارد . اگر از ابتدا دقت نمائیم که دوغاب ها فقط درون درزها ریخته شود ، به آسانی کار خود را به اتمام رسانده ایم.

  5. نصب آسان : در کل نصب واش بتن ها کار آسانی است و دقیقا مشابه نصب سنگ انجام می شود .با کمی دقت ، ظرافت و خلاقیت می توانیم زیبا ترین فضا های حیاط در باغ برج ها و حتی در حیاط های کوچک تجربه کنیم . 

نکات ایمنی در هنگام اجرای واش بتن کف حیاط

در هنگام اجرای واش بتن کف حیاط، باید نکات ایمنی زیر را رعایت کرد:

  • **استفاده از تجهیزات ایمنی مانند عینک ایمنی، دستکش و کلاه ایمنی ضروری است.
  • **از تماس مستقیم با ملات تازه خودداری کنید.
  • **در صورت تماس ملات با پوست، آن را بلافاصله با آب ولرم بشویید.

مزایای استفاده از واش بتن آنتیک سالار در حیاط و محوطه های باز

واش بتن کف حیاط مزایای زیادی دارد، از جمله:

  • زیبایی: تنوع در طرح و رنگ از مزیت های واش بتن های آنتیک سالار است  که می تواند به زیبایی حیاط کمک کند.
  • مقاومت: واش بتن آنتیک سالار دربرابر عوامل محیطی مانند رطوبت ، خزه زدگی ، ضربه ، فشار ، سرما و گراما ، اشعه های UV خورشید ، تردد بالا مقاوم است .
  • دوام: واش بتن آنتیک سالار دوام بالایی دارد و می تواند برای سال های طولانی بدون نیاز به تعمیر و نگهداری مورد استفاده قرار گیرد.
  • حذف درصد لیز خوردگی : سطح برجسته واش بتن های آنتیک سالار سبب شده تا درصد لیز خوردگی به صفر برسد ، همچنین برجستگی ها به صورتی هستند که راه رفتن و ایستادن طولانی مدت بر سطح آن لذت بخش و راحت است.
  • شستشوی آسان : واش بتن آنتیک سالار به دلیل جذب آب نزدیک به صفر آلودگی ها را در خود جذب نمی نماید و به راحتی شسته می شود . 
نکات ضروری نصب واش بتن حیاط
واش بتن آنتیک سالار در محوطه سازی حیاط

 

واش بتن آنتیک سالار یک گزینه عالی برای محوطه سازی است. این کفپوش دارای مزایای زیادی است و می تواند به زیبایی و جذابیت محوطه ها ی گوناگون ، حیاط ، حیاط خلوت ، پارکینگ ، رمپ ، روف گاردن ، پیاده رو ، مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری، پارک ها ، محوطه های مقابل مراکز اداری و تجاری و ... کمک کند. با رعایت نکات ایمنی و اجرای صحیح، می توان یک کفپوش واش بتن با کیفیت و ماندگار ایجاد کرد. این محصول توانسته است جایگاه خود را در جهان باز نماید . پروژه های زیادی در دنیا از واش بتن استفاده نموده اند که برای دیدن تعدادی از آن ها می توانید مقاله عکس بهترین پروژه های واش بتن در جهان را مطالعه نمائید.