معماری زیبا با ترکیب واش بتن با چمن

واش بتن با چمن ترکیب بی نظیر
ترکیب واش بتون با چمن

 

 

این روز ها با ماشینی شدن زندگی ها ، بیشتر به دنبال اضافه کردن المان های طبیعی به محیط پیرامون خود هستیم . درختچه های آپارتمانی نمونه مشهودی از همین احساس نیاز به ارتباط با طبیعت هستند . در ساختن و مفروش کردن محوطه های باز نیز یکی از راه های جذاب افزایش زیبایی به فضا، استفاده از چمن در کنار کف پوشی است که برای محوطه خود در نظر داریم.

یکی از راه های تزیین محوطه ها استفاده از گیاهان است . اما معضلی که پیش می آید این است که چه کف پوشی را در کنار باغچه و چمن استفاده کنیم تا در کوتاه مدت محل رشد خزه ها نباشد . اما قطعا اگر از این مهم به سلامت بگذریم ، فضایی که با گیاهان سبز تزیین شود ، بسیار آرامش بخش است.

پیشنهاد ما برای محوطه سازی ، ترکیبی از واش بتن با چمن است . برجستگی های سطح واش بتن در کنار رشد طبیعی چمن ها حس نوستالژی فضا را صد چندان می نماید. 

بسته به فضایی که در اختیار دارید می توانید راه حل های متفاوتی برای ترکیب واش بتن با چمن داشته باشید . اما حتی طراحی محوطه سازی برای فضایی به کوچکی یک حیاط خلوت هم ارزش وقت گذاشتن و ریز بینی را دارد.

حیاط خلوتی را مجسم کنید که در قسمتی از آن یک آبنمای ظریف جای گرفته و در گوشه ای دیگر یک آلاچیق زیبا ، کف پوشی که برای کف این فضا در نظر می گیریم نیز با بند کشی چمن حتی اگر مصنوعی باشد جلوه ویژه ای به فضای ما می بخشد.

 

روف گاردن ترکیب چمن با واتش بتن آنتیک سالار
ویوی شهر باروف گاردنی از چمن و واش بتن

 

روف گاردنی با ویوی شهر ، ساختمان های کوتاه و بلند ، بدون فضای سبز لطفی نخواهد داشت . چمن در روف گاردن ها تقریبا یک عنصر دائمی است اما استفاده از کف پوش مناسب کنار این چمن ها که هم با زیبایی فضا هارمونی داشته باشد و هم مقاوم در برابر رطوبت آبیاری ها بماند ، خود جذب آب نداشته باشد تا سبب نفوذ آب در سقف ها شود . این ها همه و همه تاثیر بسزایی در یک روف گاردن کاربردی دارد.واش بتن هایی که جذب آب نداشته باشند ، مقاوم و زیبا باشند یکی از بهترین گزینه ها برای نصب در کنار چمن روف گاردن هستند.

در اینجا به کمک چند تصویر از محیط هایی که از واش بتن های آنتیک سالار درکنار چمن استفاده شده ، ایده هایی از محوطه سازی در فضاهای مختلف را در اختیار شما قرار خواهیم داد. 

 

محوطه سازی زیبا با ترکیبی از واش بتن و چمن
ایده معماری زیبا با ترکیبی از چمن و واش بتن

 

حیاط و محوطه باغی ویلای خود را چگونه تزیین می کنید ؟ برای ایجاد یک فضای زیبا و دلنشین لازم است در مسیر میان درختان خود معبری ایجاد کنید که با گذر از آن لذت مضاعفی را تجربه کنید . البته زمانی که به جای خاک ، بر روی سنگفرشی قدم بردارید که نگران آلوده شدن کفش ها یا لیز خوردن نباشید ، از طبیعت زیبای اطرافتان بهره بیشتری می برید . 

گاهی با کمی خلاقیت می توان این مسیرها را به گونه ای طراحی کرد که در پایان یک مجموعه از اشکال هندسی چشم نواز را داشته باشیم . 

برای محوطه ای که ماشین ها پارک می شوند نیز سنگفرش از ضروریات است . چون پس از بارش برف و حتی باران ، حرکت ماشین ها بر سطح خاک بسیار مشکل تر از عبور از روی سنگفرش است . 

ترکیب واش بتن با چمن آری یا نه؟

حال سوالی که مطرح می شود این است که آیا واش بتن برای استفاده در میان چمن و در طبیعت مرطوب ، محصول مناسبی است؟ آیا واش بتن ها گزینه مناسبی برای قرار گرفتن در مجاورت بارش ها و تغییرات جوی هستند ؟ 

در همان نگاه اول متوجه می شویم که برجستگی سطح واش بتن یک امتیاز برای این محصول است و آن را از سایر محصولات متمایز می نماید . البته باز یادآور می شویم که باید محصولی باشد که مقاومت بالایی در برابر سرما و یخبندان داشته باشد تا به راحتی این امتیاز را با خروج سنگ دانه ها از سطح سنگفرش از دست ندهد.

مقاومت در برابر فشار داشته باشد تا در گذر زمان دچار شکستگی نشود و زیبایی اولیه را برای سالیان دراز حفظ نماید .

و اولویت این که جذب آب پایینی داشته باشد . اول این که اگر جذب آب داشته باشد آلودگی ها را به سرعت جذب می کند و شستشوی سختی به دنبال خواهد داشت ، و مهمتر از همه این که اگر جذب آب داشته باشد در اولین سرما یخ می زند و می شکند . 

اما به راحتی می توانید با استفاده از واش بتن آنتیک سالار در میان چمن ها و محوطه های باز باغی خود ، خاطری آسوده از مقاومت بالای فشاری و خمشی ، جذب آب نزدیک به صفر ، مقاومت برای مکان های پر ترافیک ، مقاومت در برابر ایجاد خزه بر سطح تایل ها ، مقاومت دربرابر اشعه های مضر خورشید و صدها برتری کوچک و بزرگ دیگر داشته باشید . ابعاد بزرگ 61×121 واش بتن های آنتیک سالار گزینه مناسبی برای پیاده راه های باغ و ویلا ها هستند .

 

نصب واش بتن با چمن مصنوعی یا طبیعی
برای افزایش جذابیت در محوطه سازی کافیست کمی خلاق باشیم.

 

توصیه ما این است که ابتدا مشخصات فنی محصولی را که قرار است در محوطه سازی خود استفاده کنید کاملا بررسی نمایید چون این منجر به سنگفرش هایی روی چمن می شود که در آزمون زمان ماندگار می شوند و برای سال های آینده عالی به نظر می رسند.

اگر برای نمای ساختمان های خود به دنبال محصول مناسبی هستید در مقاله کاربردهای واش بتن در نماسازی اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار داده ایم .